Stávající Alianční ústava
Alianční ústava je základní soubor pravidel chování člena aliance Charles Chaplin. Poskytuje každému členu aliance seznam základních práv a poviností vůči alianci.
Demokrtatická aliance
Prvním a základním principem naší aliance je demokratický pricip k udělení aliančních funkcí. Aliance si klade za cíl vybudovat způsob dvoukomorového způsobu řízení aliance. První komora má být tvořena guvernéry jednotlivých guvernií a druhá komora je tvořena senátory volenými demokratickou volbou. Vlastní výkon vlády v alianci vykonává vedení aliance.
Alianční uspořádání
Aliance má následující uspořádání:
- vedení aliance
- rada guvernérů
- senát
- členská základna
Základním stavebním kamenem naší aliance je snaha vybudovat Guvernie ve všech částech světa delta. Hlavními důvody pro toto uspořádání jsou:
- Značná vzdálenost pro přepravu zboží a jednotek do vzdálených částí mapy světa delta
- Značný plošný rozsah aliance a snaha o rozvoj aliance i v méně zastoupených částech mapy
- Lepší organizace v rámci obrany a útoku
- Snazší obchodní spolupráce
- Zjednodušení a zrychlení komunikace
Vedení aliance
Vedení aliance je tvořeno:
- vůdcem
- generálem
- diplomatem
- ministrem vnitřních věcí
- ministrem kultury
- ministrem spravedlnosti
- vedoucím CHIS
Vedení aliance vytváří rámec pro fungování aliance a rozhoduje o vyhlášení války jiné alianci nebo hráči. Koordinuje Radu guvernérů a Senát s cílem největšího rozvoje aliance. Má právo jmenovat a odvolávat guvernéry a senátory. Má právo požadovat po kterémkoliv členu aliance hospodářskou nebo vojenskou součinost s jiným členem aliance.
O stanovisku vedení rozhoduje demokratická diskuze a hlasování. Každý člen vedení aliance má jeden hlas.
Rada guvernérů
Rada guvernérů koordinuje činnosti ať již obchodní, tak i vojenské přesahující rámec jedné guvernie. Může podávat podnět k vyhlášení války nebo represivním opatřením vůči znepřáteleným jedincům či aliancím. Navrhuje a organizuje následně i surovinovou pomoc potřebným, např. dlouhodobě vojensky napadeným hráčům, hráčům bojujícím dlouhodobě při obraně aliančních partnerů, atd.
Rada guvernérů rozhoduje hlasováním a každý guvernér má právě jeden hlas.
Senát
Senát je složen z jmenovaných senátorů. Senátoři jsou jmenováni vedením aliance na základě výběru ze zkušených aktivních hráčů ochotných poradit a pomoci ostatním. Senátoři mají za povinost dohlížet na výkon funkcí jednotlivých guvernérů. Veškeré připomínky a podněty na zlepšení funkčnosti jednotlivých guvernérů směřuje členská základna senátorům. Senátoři tvoří Senát, ktreý má právo vetovat návrh vedení aliance na vyhlášení války nebo přijmutí mírové dohody do 24 hodin od obdržení podnětu.
Senát rozhoduje hlasováním senátorů, kde každý senátor má jeden hlas.
Členská základna
Členská základna aliance má povinost se řídit usneseními a pokyny jednotlivých stupňů vedení aliance. Má právo podávat návrhy, připomínky a jakékoliv podněty, které dle jejího názoru mohou vést k zlepšení funkčnosti aliance.
Vniřní členění členské základny na základě bodového hodnocení.
Základní členění bude zachováno, jen budou za zásluhy na rozvoj aliance udělovány čestné hodnosti. Apelujeme na všechny členy naší aliance, nechť přidají své návrhy na možné rozšíření či přeuspořádání.
Rozhodování.
Rozhodování Vedení aliance, Rady guvernérů a Senátu musí být provedeno do 24 hodin od podání podnětu jednou ze složek.
Guvernie
Náš Ikariamový svět je tvořen ostrovy rozprostírajícími se v čtverci o souřadnicích X od 1 do 100, dále již psáno pouze X(1,100) a Y od 1 do 100, dále již psáno pouze Y(1,100). Rozdělíme náš svět, tedy tento čtverec na 16 stejných čtverců. Tyto čtverce tvoří tedy jednotlivé Guvernie. Na následujícím obrázku je zobrazeno rozložení jednotlivých guvernii. Po pojmenování jednotlivých guvernii guvernéry bude toto aktualizováno.
mapa | X | Y | název |
A1 | 01 - 25 | 01 - 25 | Alexandria |
A2 | 26 - 50 | 01 - 25 | Transilvania |
A3 | 01 - 25 | 26 - 50 | Carpathia |
A4 | 26 - 50 | 26 - 50 | Imperium Magnum |
B1 | 51 - 75 | 01 - 25 | Romanum |
B2 | 76 - 100 | 01 - 25 | Kagawa |
B3 | 51 - 75 | 26 - 50 | Venedia |
B4 | 76 - 100 | 26 - 50 | Eradie |
C1 | 01 - 25 | 51 - 75 | Queen |
C2 | 26 - 50 | 51 - 75 | Sparta |
C3 | 01 - 25 | 76 - 100 | Bohemia |
C4 | 26 - 50 | 76 - 100 | Nachos |
D1 | 51 - 75 | 51 - 75 | Kartago |
D2 | 76 - 100 | 51 - 75 | Camelot |
D3 | 51 - 75 | 76 - 100 | Gallia |
D4 | 76 - 100 | 76 - 100 | Persia |
CHIS
Alianční tajná služba aneb CHIS (Chaplinova informační služba). Vůdce jmenuje vedoucího CHISu a ten následně vytvoří síť agentů. Cílem této služby je lépe monitorovat potencionální nebezpečí útoku a vyhledávat zdroje surovin. Aby nedošlo k zahlcení oběžníky nebo přeplnění schránky šéfa CHISu, bude pro tento účel zřízena speciální sekce na webu.
Alianční funkce a jejich pravomoci a povinosti
Guvernér
Guvernér má přenesené pravomoci vůdce v dané guvernii a všichni spadající do jeho guvernie se řídí jeho pokyny. Má právo a povinost organizovat hospodářskou nebo vojenskou součinost členů aliance nacházející se v téže guvernii. Má právo jmenovat Plukovníka a Náboráře, pokud tak neučiní vykonává jejich povinosti sám.
Kandidát na guvernéra musí splňovat následující kritéria:
- Dodržovat alianční pravidla
- Být členem aliance minimálně 6 měsíců (lze udělit vyjímku)
- Být aktivním hráčem, tj. být přítomen minimálně jednou denně.
- Mít dostatečné bodové ohodnocení, tj. minimálně 500 000 bodů (lze udělit vyjímku)
- Mít silnou armádu schopnou zakročit.
- Mít ochotu pomoci slabším aliančním partnerům radou, surovinově a vojensky.
Plukovník
Může být jmenován Guvernérem a následně zodpovídá za tvorbu vojenských jednotek jednotlivých členů guvernie a zároveň za koordinaci vojenských akcí v guvernii. Po vojenské linii je podřízen Generálovi aliance, kterého v případě potřeby žádá o pomoc. Spolupracuje s Admirálem a Polním Maršálem aliance na nasazování vojsk jednotlivými členy dané guvernie mimo guvernii.
Kandidát na plukovníka musí splňovat následující kritéria:
- Dodržovat alianční pravidla
- Být členem aliance minimálně 6 měsíců (lze udělit vyjímku)
- Být aktivním hráčem, tj. být přítomen minimálně jednou denně.
- Být mezi první stovkou bodové ohodnocení v generálech (lze udělit vyjímku)
- Mít strategické myšlení
Náborář
Může být jmenován guvernérem a zodpovídá za vyhledávání vhodných kandidátů pro vstup do aliance a tím i posílení guvernie. Ve své činnosti úzce spolupracuje s Ministrem Vnitřních věcí.
Vedoucí CHIS
Je zodpovědný vedení aliance za vybudování sítě agentů. Je součástí vedení aliance od kterého dostává rámcové úkoly. Koordinuje činnost agentů i dle požadavků jednotlivých guvernérů.
Generál
Je vrchním velitelem ozbrojených sil aliance. každý člen aliance je povinen uposlechnout jeho pokynů ve vojenské oblasti.
- Dohlíží na činnost Admirála a Polního maršála a plnění jejich nařízení.
- Stanovuje strategické cíle obrany a útoku aliance.
- Poskytuje Admirálovi a Polnímu maršálovi přehled aliančních sil.
- V případě potřeby bojů na více místech, jmenuje po dohodě s Admirálem a Polním maršálem velitele 4 a dalších sledů.
- Vede první bojový sled aliance
Polní maršál
- Dohlíží na stav pozemního vojska v alianci. Informace získává od generála.
- Společně s admirálem určuje nasazení vojsk jednotlivých hráčů s ohledem na jejich časové možnosti a polohu.
- Společně s admirálem doporučuje, případně nařizuje, skladbu vojska s ohledem na velikost a polohu hráče.
- Vede druhý bojový sled aliance
Admirál
- Dohlíží na stav válečného loďstva v alianci. Informace získává od generála.
- Společně s Pozemním maršálem určuje nasazení vojsk jednotlivých hráčů s ohledem na jejich časové možnosti a polohu.
- Společně s Polním maršálem doporučuje, případně nařizuje, skladbu vojska s ohledem na velikost a polohu hráče.
- Vede třetí bojový sled aliance
Navrhované změny dle Upíra
-
složení vedení aliance:
- vůdce
- generál
- diplomat
-
ministr vnitřních věcí
- najít vhodného kandidáta
-
ministr kultury
- začít fungovat v oblasti KD a spolupracovat s webmasterem
-
vedoucí CHIS
- musí začít fungovat nebo najít vhodného kandidáta
-
polní maršál
- najít vhodného kandidáta
-
admirál
- najít vhodného kandidáta
-
ministr spravedlnosti
- najít vhodného kandidáta
-
počet guvernii změnit na 4
- z A1-A4 udělat A a pojmenovat
- z B1-B4 udělat B a pojmenovat
- z C1-C4 udělat C a pojmenovat
- z D1-D4 udělat D a pojmenovat
- obsadit posty guvernérů
- rozdělit hráče do guvernii
- zvežejnit seznam hráčů na interní stránce, aby každý věděl do které guvernie patří
- Rada guvernérů by byla složena z 4 guvernérů a ministra spravedlnosti, který by zde byl jako rozhodující faktor v případě rovnosti hlasů.
- Senát by měl být tvořen nejlépe 5 senátory a ideálně by bylo, kdyby byli 4 z jednotlivých guvernii a doplnit je předsedou senátu.
- Vytvořit přesný popis pravomocí a poviností.
takže by to potom mohlo vypadat takto:
Tohle by mělo být pro všechny základem. Za nejdůležitější, ale považuji začít zase nějakou aktivitu. Bohužel tady mne nic moc nenapadá čím bychom mohli zvednout zájem o hru a alianční činnost.
Diskusní téma: Alianční ústava
Datum | 16.08.2012 |
---|---|
Vložil | upir123 |
Titulek | Profily hráčů |
Dřív tahle ali měla "profil" pro každého hráče, docela mě to zaujalo, nevím zda by byla ochota to obnovit a osobně si myslím, že ideální by bylo kdyby si každý mohl vytvářet svůj. Nevím ale jak to technicky je zvládnutelné. Takže určitě uvítám rady a připomínky.
———
Datum | 16.08.2012 |
---|---|
Vložil | Butulus |
Titulek | Re: Profily hráčů |
Fajn nápad, já to před chvílí hledal, na tomhle webu jsem snad rok nebyl, vývalo to tady, ale spravovala to Zlatopramen11 tak nějak posvým, myslela to dobře, ale spoustu lidí to nenadchlo...
U profilu bych možná rozlišoval interní a externí dostupnost informací (jen momentální důležitá myšlenka).
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | Ijetula |
Titulek | re re |
promiň dnes už musím do hajan-ty volby proberem není to špatný nápad dáme to na alianční chat a uvidíme kolik budeme mít zájemců a pak budeme řešit další
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | upir123 |
Titulek | Re: re re |
Dobrou a můžeš sem psát kdykoliv a kdybys potřebovala nějakou stránku nebo cokoliv tady tak napiš johnyapac nebo to můžeš poslat pomocí kontaktu tady na webu, jde to do jeho emailu.
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | upir123 |
Titulek | Herna |
Je to pár měsíců co se zkoušela rozjet herna. Bohužel pro malý zájem to padlo. Přitom to byl docela zajímavý nápad jak pomoct urřitému (začínajícímu) hráči. Nenapadá vás kde mohla být chyba? Nebo zda má vůbec nějaká podobná aktivita šanci na úspěch?
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | Butulus |
Titulek | Re: Herna |
Viz můj příspěvek na konci...
A k tomu ještě dodávám, že základem fungování komunikace je kvalitní komunikační prostředek - a to bohužel nemáme (viz chaos zde za několik dalších minut psaní).
V IM-MA jsme používali externí fórum na ??? (a teď si nemůžu vzpomenout - okno), tam to šlo. Po sloučení s ChCh nám to konzervativní vedení tak dlouho hanělo a s odporem se nechtělo přidat, až komunikace úplně upadla i mezi bývalými členy IM-MA.
Takže základ je KVALITNÍ KOMUNIKAČNÍ PROSTŘEDÍ, bez toho nebude herna, volby, aktivita, koordinace bojů, zábava a radost z příslušnosti k alianci.
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | upir123 |
Titulek | Re: Re: Herna |
jaký prostředek bys navrhoval? Něco jako BB fórum?
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | Butulus |
Titulek | Re: Re: Re: Herna |
třeba i BB fórum - ale ať je to cokoliv, narazíme na problém, jak tam dostat lidi... očekávejme tyto argumenty:
- proč mám používat něco mimo prostředí hry
- proč se mám zase nějak registrovat
- proč to mám vůbec číst
...
takže pokud chceme cokoliv novýho prosadit, musíme předem vědět, co nás čeká z aliance za dotazy a hlavně co na ně budeme odpovídat
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | upir123 |
Titulek | Re: Re: Re: Re: Herna |
Plný souhlas, zeptám se na možnost BBfora a zároveň vyzkoušíme dotaz oběžníkem s odkazem na alianřní forum. Jen nevím jestli nabídnout jen tuhle variantu nebo jestli víc a pak jaké?
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | Butulus |
Titulek | Re: Re: Re: Re: Re: Herna |
Poslední větu jsem moc nepobral... už je na mě taky asi pozdě.
Poznámka: Hrával jsem SGWG - online hra z prostředí seriálů Hvězdná brána... (Prosímvás to nikdo nezkoušejte - admini idioti, korupce mezi hráči a adminy, děs, někdy třeba popíšu podrobněji). Tam komunikace probíhá v komunikačních fórech, co jsou součástí hry (např. každá herní rasa má vlastní soukromé fórum). Tam jsme vydrželi klidně kecat celou noc o všem možným, prostě to jelo, bylo tam živo, táhlo to pár jedinců a občas se přidávali další. V rase bylo odhadem 80 členů, z toho tak 60 aktivních, komunikovalo 10 skalních plus občas někdo další. Osobně vidím důvod v tom, že jednak jsme si rozuměli a hlavně to fórum bylo rychlý, přehledný, úsporný vzhledem. Když se něco podobnýho podaří zrealizovat, pak věřím, že se najde komunikující jádro co na sebe časem nabalí další lidi - pak to snad rozjedeme.
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | upir123 |
Titulek | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Herna |
Já nemám jinou než uřivatelskou zkušenost s BB a tím čemu jsi nerozumněl jsem myslel, zda dát dotaz do aliance jaký komunikační prostředek by kdo preferoval, případně připravit nabídku možností a dát lidem šanci volby. Vím, že hodně lidí má asi faceboke, ale vím i o dost lidech, kteří do něj nikdy nepůjdou a v ali je jich minimálně čtvrtina, všetně mne. :-)
———
Datum | 16.08.2012 |
---|---|
Vložil | Butulus |
Titulek | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Herna |
Za mě FB-never! A i ke Skype mám nějakou nechuť, přestože mám účet, ale prakticky neskypuju.
S tou demokracií bych to ale moc nepřeháněl, mohlo by se stát, že "náhodná" volba zdola donutí vedení používat něco, co bude spíš na obtíž, takže bych spíš nabídnul hotovou věc a pokusil se vysvětlit, proč zrovna tohle jo a ne nic jinýho --- ale to je samozřejmě věc názoru.
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | upir123 |
Titulek | Re: Re: Herna |
nebo myslíš třeba ICQ skype nebo něco podobného?
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | Butulus |
Titulek | Re: Re: Re: Herna |
přímou online komunikaci bych používal např. mezi členy vedení v případě řešení akutního problému... ale pro běžnou komunikaci to chce něco s historií, tj. nějaký BB s úsporným skinem, aby se nemuselo kilometry skrolovat
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | upir123 |
Titulek | Re: Re: Re: Re: Herna |
To zní celkem rozumně. Ty máš praxi s BBF?
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | Butulus |
Titulek | Re: Re: Re: Re: Re: Herna |
mám jedno svoje firemní phpBB fórum => jsem ochoten v něčem podobným dělat moderátora, protože vím, kam sáhnout - ale na kompletní správu bohužel nemám čas
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | upir123 |
Titulek | Re: Re: Re: Re: Herna |
zkus sem hodit jako tvůj návrh jak bys měl představu o komunikaci. Co si myslíš na téma sraz aliančních hráčů? Já osobně se srazu v ČR určitě nezůčastním a těžko někoho vytáhnu ke srazu do Norska. :-) I když vlastně s ohledem na úřast na posledním srazu můžu říct, že máme alianční srazy každý týden ve větším počtu. :-)
———
Datum | 16.08.2012 |
---|---|
Vložil | Butulus |
Titulek | Re: Re: Re: Re: Re: Herna |
Připomeň mi to v nejbližších dnech do pošty v Ika, já budu mít čas nejdřív někdy o víkendu, teď toho mám hodně a nevím, kde mi hlava stojí.
Alianční sraz má smysl, pokud se ho někdo chce zúčastnit. Původnímu vedení se to několikrát povedlo, ale spousta těch aktivních má roční BAN nebo prostě už nehraje. Jako určitou náhradu (třeba dočasně) bych možná navrhnul pravidelnej pokec třeba tady nebo pak v novým komunikačním prostředí - třeba každou středu v 22h (příklad).
Když se bude něco hejbat, třeba se nám vrátí i pár členů, co se u nás nudili nebo se nepohodli s těmi, co už tu nejsou.
Jdu spát, dobrou.
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | Ijetula |
Titulek | re re |
I to by šlo tak vyhlásíme volby a uvidíme kolik lidiček se bude chtít zúčastnit
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | upir123 |
Titulek | Re: re re |
A volby realizovat na webu nebo na foru v ikariamu a nebo jen formou oběžníků?
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | upir123 |
Titulek | tak jsem tu |
Koukám, že sem Honza nacpal skoro všechno :-)
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | Ijetula |
Titulek | Re: tak jsem tu |
je šikovný:) jen aby nám to pomohlo zvednout alianci
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | upir123 |
Titulek | Re: Re: tak jsem tu |
Nevím, jen doufám, že by to mohlo vést k většímu zapojení dalších lidiček. Jinak Mili se omlouvala, že asi nebude dneska a Lakky s momem psali po 22 resp po 23
Nemáš nějaký nápad jak rozhýbat minimálně komunikaci uvnitř ali?
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | Ijetula |
Titulek | Re: Re: Re: tak jsem tu |
Komunikace uvnitř ali je taková nijaká-každému jde hlavně o kd a tím to končí:( ale myslím si že ty boje proti jiným ali by nás mohli trochu rozhýbat
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | Ijetula |
Titulek | Re: Re: tak jsem tu |
Jediné co mě napadá na zviditelniní aliance je začít nějaké boje-vyprovokovat nějakou alianci k boji proti nám a pak děj se co děj- snažit a snažit a obhájit své prvenství. jinak už opravdu nevím jak to tu zvednout
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | upir123 |
Titulek | Re: Re: Re: tak jsem tu |
tady mám obavu, že asi už moc válečníků nenajdeme. Projel jsem si ten dotazník a většina volí za B, tedy pomůžu ve svém okolí v případě napadení. Napadnout někoho výrazně slabšího by asi nebylo moc férové a s LE, GH máme dobré vztahy. Takže zbývají GL a VIIIP. S VIIIP jsme požád ve válečném stavu i když reálně se válčilo někdy loni. A na stav války mezi LE a GL se můžu poptat.
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | upir123 |
Titulek | Re: Re: tak jsem tu |
myslel jsem, že bychom mohli uspořádat na neobsazené posty volby, jen nevím jestli někdo bude vůbec chtít kandidovat. :-(
———
Datum | 15.08.2012 |
---|---|
Vložil | Butulus |
Titulek | Re: Re: Re: tak jsem tu |
Ahoj, tak jsem tu též... já mám obavu, že to nerozhejbeme... hra je prostě takhle postavená - od určité chvíle to začne být o ničem a každý přijde jen odklikat a zmizí.
Mně se nedaří komunikovat ani s členy na vlastních a sousedních ostrovech, takže mám obavu, že napříč guvernií (potažmo celou aliancí) to logicky nebude o nic lepší.
———
Guvernér
Guvernér má přenesené pravomoci jako vůdce dané guvernie a všichni spadající do jeho guvernie se budou řídit jeho pokyny. Má právo požadovat po kterémkoliv členu aliance majícím město v jím vedené guvernii o hospodářskou nebo vojenskou součinost s jiným členem aliance nacházejícím se v téže guvernii. Má právo jmenovat Plukovníka a Náboráře, pokud tak neučiní vykonává jejich povinosti sám.
Kandidát na guvernéra musí splňovat následující kritéria:
- Dodržovat alianční pravidla
- Být členem aliance minimálně 6 měsíců (lze udělit vyjímku)
- Být aktivním hráčem, tj. být přítomen minimálně 2 hodiiny denně.
- Mít dostatečné bodové ohodnocení, tj. minimálně 500 000 bodů (lze udělit vyjímku)
- Mít silnou armádu schopnou zakročit.
- Mít ochotu pomoci slabším aliančním partnerům radou, surovinově a vojensky.
Plukovník
Může být jmenován Guvernérem a následně zodpovídá za koordinaci vojenských akcí v guvernii. Po vojenské linii je podřízen Generálovi aliance, kterého v případě potřeby žádá o pomoc. Spolupracuje s Admirálem a Polním Maršálem aliance na budování vojsk jednotlivými členy dané guvernie.
Náborář
Může být jmenován guvernérem a zodpovídá za vyhledávání vhodných kandidátů pro vstup do aliance a tím i posílení guvernie. Ve své činnosti úzce spolupracuje s Ministrem Vnitřních věcí.
CHIS.
Alianční tajná služba aneb CHIS (Chaplinova informační služba). Vůdce jmenuje vedoucího CHISu a ten následně vytvoří síť agentů. Cílem této služby je lépe monitorovat potencionální nebezpečí útoku a vyhledávat zdroje surovin. Aby nedošlo k zahlcení oběžníky nebo přeplnění schránky šéfa CHISu, bude pro tento účel zřízena speciální sekce na webu.
Vedoucí CHIS.
Je zodpovědný vedení aliance za vybudování sítě agentů. Je součástí vedení aliance od kterého dostává rámcové úkoly. Koordinuje činnost agentů i dle požadavků jednotlivých guvernérů.
Generál.
Je vrchním velitelem ozbrojených sil aliance. každý člen aliance je povinen uposlechnout jeho pokynů ve vojenské oblasti.
- Dohlíží na činnost Admirála a Polního maršála a plnění jejich nařízení.
- Stanovuje strategické cíle obrany a útoku aliance.
- Poskytuje Admirálovi a Polnímu maršálovi přehled aliančních sil.
- V případě potřeby bojů na více místech, jmenuje po dohodě s Admirálem a Polním maršálem velitele 4 a dalších sledů.
- Vede první bojový sled aliance
Polní maršál.
- Dohlíží na stav pozemního vojska v alianci. Informace získává od generála.
- Společně s admirálem určuje nasazení vojsk jednotlivých hráčů s ohledem na jejich časové možnosti a polohu.
- Společně s admirálem doporučuje, případně nařizuje, skladbu vojska s ohledem na velikost a polohu hráče.
- Vede druhý bojový sled aliance
Admirál.
- Dohlíží na stav válečného loďstva v alianci. Informace získává od generála.
- Společně s Pozemním maršálem určuje nasazení vojsk jednotlivých hráčů s ohledem na jejich časové možnosti a polohu.
- Společně s Polním maršálem doporučuje, případně nařizuje, skladbu vojska s ohledem na velikost a polohu hráče.
- Vede třetí bojový sled aliance
Členění.
Vedení aliance.
Vedení aliance je tvořeno:
- vůdcem
- generálem
- diplomatem
- ministrem vnitřních věcí
- ministrem kultury
- ministrem spravedlnosti
- vedoucím CHIS
Vedení aliance vytváří rámec pro fungování aliance a rozhoduje o vyhlášení války jiné alianci nebo hráči. Koordinuje Radu guvernérů a Senát s cílem největšího rozvoje aliance. Má právo jmenovat a odvolávat guvernéry a senátory. Má právo požadovat po kterémkoliv členu aliance hospodářskou nebo vojenskou součinost s jiným členem aliance.
O stanovisku vedení rozhoduje demokratická diskuze a hlasování. Každý člen vedení aliance má jeden hlas.
Rada guvernérů.
Rada guvernérů koordinuje činnosti ať již obchodní, tak i vojenské přesahující rámec jedné guvernie. Může podávat podnět k vyhlášení války nebo represivním opatřením vůči znepřáteleným jedincům či aliancím. Navrhuje a organizuje následně i surovinovou pomoc potřebným, např. dlouhodobě vojensky napadeným hráčům, hráčům bojujícím dlouhodobě při obraně aliančních partnerů, atd.
Rada guvernérů rozhoduje hlasováním a každý guvernér má právě jeden hlas.
Senát.
Senát je složen z jmenovaných senátorů. Senátoři jsou jmenováni vedením aliance na základě výběru ze zkušených aktivních hráčů ochotných poradit a pomoci ostatním. Senátoři mají za povinost dohlížet na výkon funkcí jednotlivých guvernérů. Veškeré připomínky a podněty na zlepšení funkčnosti jednotlivých guvernérů směřuje členská základna senátorům. Senátoři tvoří Senát, ktreý má právo vetovat návrh vedení aliance na vyhlášení války nebo přijmutí mírové dohody do 24 hodin od obdržení podnětu.
Senát rozhoduje hlasováním senátorů, kde každý senátor má jeden hlas.
Členská základna.
Členská základna aliance má povinost se řídit usneseními a pokyny jednotlivých stupňů vedení aliance. Má právo podávat návrhy, připomínky a jakékoliv podněty, které dle jejího názoru mohou vést k zlepšení funkčnosti aliance.
Vniřní členění členské základny na základě bodového hodnocení.
Základní členění bude zachováno, jen budou za zásluhy na rozvoj aliance udělovány čestné hodnosti. Apelujeme na všechny členy naší aliance, nechť přidají své návrhy na možné rozšíření či přeuspořádání.
Rozhodování.
Rozhodování Vedení aliance, Rady guvernérů a Senátu musí být provedeno do 24 hodin od podání podnětu jednou ze složek.